09 October 2009

Pagar untuk si dia yang membuasss...

Gagal setelah mencuba...

Tengah menangis kerana gagal ke dapur.

3 engsel untuk menahan berat Husna/Aiman/Adam jika memanjat

Siap dengan selak untuk memudahkan penguncian

Bahan Mentah sebelum 'dirosakkan"

Saya sebenarnya telah menyiapkan satu pagar untuk Husna tetapi pagar itu diberikan kepada seorang kawan. maka dengan kelahiran seorang lagi hero, Muhammad Adam..
maka saya terpaksa memikirkan satu pagar baru untuk dia.

Saya telah mengambil dinding katil(rasa2nyalah).. yang dibuang.. dan memikirkan cara untuk dimanipulasi. Kos pagar dulu agak tinggi gak..mungkin kerana saya membeli semua kayu dan papan..hampir RM35 kot.. rasa2nya lah.. maka dengan terjumpanya dinding katil ini,saya hanya perlu membeli engsel dalam rm10.

Pagar yang saya buat dulu dipaku terus ke dinding dan menyukarkan sesiapa yang "fotogenik" untuk melangkah. Lagipun masa itu hanya kami berdua. Aiman dan Husna tidak dibenarkan ke dapur.
Sekarang mereka dah besar dan mungkin mahu ke dapur untuk minum air atau ke tandas..maka pagar berengsel perlu dibuat.

Tapi saya rasa ramai yang tidak mempunyai masa, maka lebih baik anda ke bengkel besi dan meminta mereka membuat pagar besi untuk anda dengan konsep yg sama seperti saya buat.. dalam RM90-100 . Jika berpindah,anda boleh membawa bersama atau menghadiahkan kepada Ketua Kampung anda.

2 comments:

  1. mung memang kreatif, aku beli jer yg ready made.. tapi aku tunggu sale ler..

    ReplyDelete
  2. tengok atas keperluan la.. paipair kat umah kat kampung aku la yang pasang semuanya.. seronok buat benda2 cam ni..ralit... pernah tidor selepas subuh dok godek2 dan baiki sikit2 komputer.. bukan main game tau...

    ReplyDelete